FAQ's
Vraag: Hoe kan ik jullie contacteren?
Antwoord: U kan ons altijd contacteren via mail op: info@smokinggrills.be of via het contactformulier onderaan de website bij "Contacteer ons". Normaal gezien antwoorden wij binnen de 24u.
Vraag: Wat zijn de verzendingskosten?
Antwoord: Binnen België kost uw verzending 9 €, tenzij uw bestelling gelijk is of meer dan 100 € bedraagt: dan verzenden we uw bestelling gratis. (voor accessoires, brandstof en smaakmakers)
Wanneer u een BBQ toestel bij ons koopt, komen we dit gratis leveren binnen een straal van 50km rond Broechem. Woont u verder? Dan rekenen we een toeslag aan van 0,70 € per extra km (heen en terug).
Wanneer u uw bestelling bij ons komt ophalen is dit uiteraard gratis, na afspraak.
Voor Nederland bedraagt de verzendingskost: 16,40 € (pakket weegt tussen 0-10kg), of 39,69 € (pakket weegt tussen 10-30kg). De verzendingskost verschijnt dan in uw winkelmandje. Tot op heden verzenden we nog geen BBQ toestellen naar Nederland. Van zodra hier verandering in komt, wordt dit gecommuniceerd. Uiteraard kan je als Nederlander ook nog gratis je bestelling komen ophalen, na afspraak.
Vraag: Kan ik mijn product retourneren?
Antwoord: Komt u alsnog terug op uw aankoop of bent u niet tevreden van uw bestelling? Geen probleem, bij Smoking Grills kan u uw aankoop binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst ruilen of retourneren, volgens het Belgische herroepingsrecht. Let op: de bestelling moet ongebruikt zijn en compleet, nog steeds in de oorspronkelijke en onbeschadigde, ongeopende verpakking. Neem verder met ons contact op. De kosten voor retourneren en/of transportkosten zijn voor de klant.
Vraag: Hoe wissel ik mijn cadeaubon in via de website?
Antwoord: U hebt een unieke code ontvangen, vermeld op uw cadeaubon. Tijdens het bestelproces kan u opgeven dat u wenst te betalen met een cadeaubon en dient u uw unieke code in te vullen om te betalen. U kan uw cadeaubon ook besteden aan een workshop. Bij het bestellen van de workshop dient u aan te geven dat u over een cadeaubon beschikt en dan doen wij het nodige om de cadeaubon te verrekenen. De cadeaubon blijft zolang geldig als vermeld staat op uw bevestiging of cadeaubon.
Vraag: Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Antwoord: Je kan via de website veilig gebruik maken van internetbankieren. De betalingsmogelijkheden vindt u onderaan onze website terug. Betalen via PayPall is ook mogelijk. Je kan ook via overschrijving betalen indien gewenst: de bestelling wordt dan wel pas klaargemaakt en verzonden van zodra wij het volledige bedrag hebben ontvangen. Hebt u een cadeaubon? Dan kan u deze ook inruilen via de webshop. Indien u uw bestelling komt afhalen (enkel mogelijk na afspraak), betaalt u geen verzendingskosten.
Vraag: Naar welke landen verzenden jullie?
Antwoord: Momenteel enkel naar België en Nederland. Binnen België geldt een gratis verzending vanaf 100 € op alle accessoires, brandstof en smaakmakers. De verzendkosten naar Nederland kunnen iets verschillen met die naar België. Naar Nederland verzenden we enkel pakketten die minder wegen dan 30kg. Barbecuetoestellen die u op onze webshop vindt, worden dus voorlopig nog niet naar Nederland toe verkocht via ons. Indien u de bestelling graag in een ander Europees land in ontvangst wenst te nemen, neemt u best even contact met ons op en dan bekijken wij met veel plezier de mogelijkheden.
Vraag: Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Antwoord: Van zodra wij uw betaling ontvangen, wordt uw bestelling verwerkt en klaargemaakt voor verzending. Als de bestelling bij ons verzonden wordt zal dat, afhankelijk van gewicht en formaat, ongeveer 2 tot 10 werkdagen duren. Is het artikel niet voorradig, neem dan even contact op met ons om de levertermijn te kennen. Indien u bij ons een barbecuetoestel koopt, komen wij dit met veel plezier persoonlijk tot bij u leveren (levering gebeurt gelijkvloers en op harde ondergrond). Dit behoort tot onze kwaliteitsservice. We nemen na uw aankoop met u contact op om een afspraak te maken voor levering.